Майстерклас «Київський пейзаж»

У суботу, 19 жовтня, співробітники дирекції «Медіацентр» організували та провели художній майстерклас «Київський пейзаж», у якому взяли участь Перший секретар Посольства Республіки Казахстан, дружина і дочка військового аташе Посольства Швейцарської Конфедерації, спіробітники Посольства США та Представництва Європейського Союзу.

Дипломати ознайомилися з концепцією міського пейзажу в живописі на прикладі робіт видатного українського митця Сергія Шишка. Головною темою його творчості був Київ – місто, яке надихало художника на створення неперевершених живописних полотен. Майже половину свого життя (40 років) він присвятив створенню циклу «Київська сюїта», до якого увійшло понад 100 картин і етюдів.

Виникнення міського пейзажу як жанру сягає часів Середньовіччя. Завдяки складній мові символів тогочасні художники у своїх роботах відображали ідеалізоване уявлення про природу. Образ міста уособлював представлення релігійно-міфологічного середовища, яке не мало топографічної точності.

По-новому міський пейзаж переосмислили митці доби Відродження. Відтак місто, представлене на полотнах у всій його багатогранності та розмаїтості, з точно відтвореними архітектурними спорудами та міським краєвидом, композиційно cлугувало лише фоном для зображення основної сюжетної лінії.

З XVІІІ ст. сформувався новий різновид міського пейзажу – ведута, який зародився у Венеції. Своїм виникненням жанр завдячує унікальній історичній ситуації: об’єднанню тенденцій класицизму та романтизму в Італії. Особливою рисою ведути є сувора перспективна побудова, ілюзійна передача простору, фотографічна точність, навіть до найменших деталей, парадність композиції, декоративність кольору, наповненість світлом, повітрям та відчуттям простору. Згодом завдяки точності ведут XVІІІ ст. вдалося відновити втрачені архітектурні пам’ятки.

По-новому до зображення міських мотивів підійшли імпресіоністи. Художники намагалися передати ритм життя міста, впіймати постійно змінну атмосферу, стан та освітлення. Саме це сприяло відкриттю нових засобів художньої виразності. Рухливість та мінливість форми предметів вони передавали завдяки розмиванню ліній, контурів, розтушованих обрисів, вільних та швидких мазків.

У ХХ ст. в міському пейзажі художники зверталися до найрізноманітніших художніх напрямків, серед яких були фовізм, кубізм, сюрреалізм та абстракціонізм. Полотна представників різних течій різнилися не тільки за формою, а й головною ідеєю, яку кожен із митців хотів донести до глядача.

У фокусі уваги Сергія Шишка було саме імпресіоністичне зображення вулиці з її бурхливим життям. Творчо обумовленим елементом композицій художника є відтворення на полотні людських постатей з їхніми емоціями та почуттями, адже саме їх взаємодія створює особливу атмосферу міста. Автор у своїх роботах через людей презентує настрій обраної ним вулиці. Роботи Сергія Шишка виконані олійною фарбою.

На занятті учасники опановували основні техніки живопису міського пейзажу та створили експресивні й оригінальні полотна. Дипломати були у захваті від власних авторських робіт, на яких відобразили красу вулиць осіннього Києва. Вони виявили бажання удосконалити свої мистецькі вміння під час наступного майстеркласу, що відбудеться у суботу, 26 жовтня, о 16:00 за адресою: вул. Шота Руставелі, 33-A.