Дирекція «Медіацентр» улаштовує художні майстер-класи для дипкорпусу

Щосуботи співробітники дирекції «Медіацентр» організовують і проводять цікаві художні майстер-класи для представників дипломатичного корпусу, членів їхніх сімей та співробітників іноземних і міжнародних установ.

Перший майстер-клас на тему «Київський пейзаж» відбувся 19 жовтня. Іноземні гості були в захваті від власних робіт, на яких відобразили красу вулиць осіннього Києва. Вони виявили бажання і надалі вдосконалювати свої мистецькі вміння в інших жанрах живопису.

Тож у суботу, 26 жовтня, було проведено наступний майстер-клас на тему «Натюрморт», у якому взяли участь дружина й дочка військового аташе Посольства Швейцарської Конфедерації Надіне та Клара Сульсер, а також співробітник посольства Японії Масаюкі Кога.

Захід було присвячено життю та творчості української художниці Валентини Цвєткової – однієї з найталановитіших мисткинь в історії українського живопису й неперевершеної фахівчині з відтворення квітів на полотні.

Валентина Петрівна Цвєткова народилася 1917 року в Астрахані, де закінчила художнє училище та працювала в товаристві «Художник». Вона – учасниця багатьох республіканських, всерадянських і зарубіжних виставок. Картини Цвєткової представляли в Болгарії, Канаді, США, Угорщині, Чехії, Франції та Японії. В Україні мисткиня – визнана майстриня натюрморту. Жила й працювала в Ялті – там було організовано понад двадцять її персональних експозицій. У цьому неймовірно багатому на пейзажі містечку відійшла у вічність 2007 року, лишивши по собі незабутню красу світу, відтворену на авторських полотнах. Велич кримської природи мала дуже великий вплив на особистість Цвєткової та стала визначальною у її творчості. На її картинах народжується незвичайне злиття фарб, свято сонця, повітря, світла. Мотиви робіт прості й нехитрі – квітучі садові та декоративні південні рослини: японська айва, мигдаль, бузок, мімоза, гліцинія, магнолія. Цвєткова любила писати з балкона своєї майстерні, звідки відкривався вид на гори й море.

Головна ідея полотен Валентини Цвєткової – врода нашої землі, багатообразність форм виявлення природної краси. У своєму творчому доробку художниця завжди прагнула донести до глядача безпосереднє враження від побаченого – це визначальна риса техніки натюрморту. Спільним для всього пейзажного живопису Цвєткової є неповторна самобутність кожного мотиву, що його зображає майстриня, – бездоганно передані особливості клімату, національна своєрідність архітектури, устрій життя людей, гармонійне поєднання всіх елементів цілого.

На майстер-класі іноземні гості ознайомилися з основами зображення предметів в інтер’єрі та екстер’єрі, опанували та випробували концепції плановості й об’ємності в живописі, створили власні унікальні та різнобарвні натюрморти.

Минулої суботи, 2 листопада, майстер-клас було присвячено створенню полотен із використанням сухої пастелі. Щоб дізнатися більше про техніку, у якій гармонійно поєднано властивості живопису та графіки, а тоді ознайомитися з життям і творчістю французького живописця-імпресіоніста Едґара Деґа, знаного прихильника пастельного малюнка, на захід завітали дружина й дочка військового аташе Посольства Швейцарської Конфедерації Надіне та Клара Сульсер, співробітниця Агентства ООН у справах біженців Клер Мері Макнотон та представник посольства Нідерландів Ернст Просман.

Сім’я Деґа мала аристократичне коріння. Вже у вісімнадцять років юний Едґар улаштував у батьківському домі художнє ательє. Після навчання в ліцеї Людовіка Великого 1853 року він вступив на факультет права у Сорбонні. Тоді ж митець палко зацікавився роботами великих живописців старої школи, представленими в Луврі. Провчившись у Сорбонні рік, він покинув юриспруденцію і взявся вивчати живопис у художника Луї Ламота. У 1870-х роках Деґа захопився роботою в техніці пастелі, що давала змогу не тільки передавати форму за допомогою лінії, штриха, контуру, всього лише кількома тонами підфарбувавши малюнок, але й створювати справжній живопис складними гамами кольорів. Деґа стверджував, що пастель зробила його «колористом через лінію». Ця техніка ідеально пасувала художнику, що надавав перевагу лінії над кольором. Він наносив ламані штрихи, іноді залишаючи клаптик вільного паперу проглядати крізь тон пастелі або додаючи мазки олійними фарбами чи аквареллю. Вільна та смілива манера, яку він випрацював за ці роки, полонила багатьох живописців.

Учасники заходу дізналися про життя художника, споглядаючи його твори, а також побачили мистецьку столицю XIX століття – Париж, де жив і працював великий Едґар Деґа. Іноземні гості почули цікаву розповідь про створення доробку харизматичного представника французького живописного імпресіонізму, а ще освоїли одну з художніх технік використання пастелі, що подарувало їм незабутні враження та позитивні емоції.

Цікаві художні майстер-класи для дипломатичних представництв дирекція «Медіацентр» організовує та проводить щосуботи за адресою: вул. Руставелі Шота, 33-A. Тож запрошуємо відчути творчу атмосферу в подальших пізнавальних і захопливих майстер-класах!